Calaj , un brand ce redefinește standardele parfumeriei de nișă

  • 2
  • 468

Calaj : Artă, pasiune și o poveste de succes 

Bine ați venit în universul Calaj Perfumes, o destinație unde parfumeria devine artă.

Fondată în 2020 de către Flavius Călaj, această casă de parfumuri de nișă este cunoscută pentru creațiile sale inovatoare și designul său artizanal, care au atras atenția entuziaștilor de parfumuri din întreaga lume.

La Calaj Perfumes, fiecare sticlă este încărcată cu eleganță, exclusivitate și inovație, reflectând pasiunea intensă pentru parfumerie ca formă de artă.

Cu o gamă variată de arome unice și în ediții limitate, Calaj Perfumes redefinește experiența olfactivă, oferind o călătorie captivantă prin lumea aromelor distinse.

Alăturați-vă nouă în această călătorie olfactivă și descoperiți parfumurile care vă vor învălui într-un val de rafinament și lux.

1.Ce te-a inspirat să începi propria afacere în domeniul parfumeriei de nișă și ce te-a determinat să îți îndrepți atenția spre branduri mai puțin cunoscute la noi în țară?

Fiind pasionat de parfumeria de nișă de mai mult timp, în momentul în care am decis că trebuie să fac anumite schimbări în viața profesională, domeniul industriei olfactive a părut a fi cel mai incitant.

Având, cred eu, suficiente cunoștințe în domeniu pentru a putea selecta case de parfumuri care sunt greu de găsit în România, unele chiar în Europa.

De aceea, în magazinul meu, se pot găsi parfumuri importate din Brazilia, Columbia, Elveția și evident din țările care au deja o istorie în parfumerie: Italia și Franța.

Ideea unei selecții aparte a venit din interacțiunile mele anterioare cu magazinele de profil, care au aproximativ aceleași branduri și sunt orientate doar spre ceea ce este deja cunoscut.

 

2.Cum ai descrie procesul de creare a propriilor parfumuri sub brandul Calaj și cum te-ai implicat în dezvoltarea acestora?

La început, aș putea spune că am fost doar un Director Creativ.

M-am implicat doar în partea “vizuală” a produsului.

Conceperea parfumurilor a fost realizată de către parfumieri cu experiență, care fac parte din mari fabrici din Franța sau Spania.

Mai târziu, însă, am început să creez eu însumi parfumuri, nu doar pentru casa mea de parfumuri, ci și pentru alte branduri.

 

3.Cum ai reușit să atragi atenția publicului asupra afacerii tale și ce strategii de marketing consideri că au fost cele mai eficiente pentru promovarea brandului tău?

Este foarte simplu, iar dacă testați parfumurile, veți vedea că ceea ce spun nu este doar marketing.

Parfumurile mele au o persistență și un siaj, nuclear.

Sunt extrem de puternice și două pufuri sunt suficiente să fie simțite în întreaga cafenea, chiar și o oră după ce ai plecat.

Cred că cea mai bună strategie de marketing este să oferi calitate și un preț corect pentru produsul pe care îl vinzi.

 

4.Cum ai reușit să extinzi afacerea ta în 34 de magazine din 21 de țări și cum ai contribuit la promovarea altor branduri românești pe piețele internaționale?

Momentan, avem 34 de magazine în 21 de țări, corect, însă creștem de la an la an și acest lucru ne bucură, deoarece există și o parte de mândrie națională, pe lângă aspectul financiar al afacerii.

Fără să fim modești, am reușit să punem România pe harta în acest domeniu, unde de mulți ani nu am fost apreciați.

Cum am reușit?

Prin profesionalism și deschidere, oferind produse de calitate expuse pe aceeași raft cu multe branduri super-luxoase și foarte cunoscute.

Și cel mai important, prin crearea de conexiuni cu lumea din această industrie.

 

5.Unde se fabrică parfumurile sub brandul Calaj și cum alegi fabricația pentru produsele tale?

Răspunsul este mai complex.

În micul meu laborator din Arad, avem suficiente materiale pentru a crea o cantitate mică de parfum și pentru a vedea dacă corespunde așteptărilor noastre pentru următorul nostru parfum.

Totuși, pentru producția în masă, la fel ca orice casă de parfumuri, colaborăm cu o fabrică care ne furnizează uleiul de parfum la un nivel mai înalt de blenduire și cu materiale de calitate superioară, profesionale.

Abia când primim uleiul, ne ocupăm de prepararea parfumului până ajunge în forma achiziționată de pasionatul de parfumuri.

Colaborăm cu două mari fabrici recunoscute pe plan mondial: Carbonell din Spania și Flair Paris din Franța.

De exemplu, în Carbonell se creează tot ce înseamnă Xerjoff, în timp ce Flair Paris a creat pentru BDK, Liquid Imaginaire, Parfumerie Particuliere, Jovoy și alte câteva sute.

 

6.Ce înseamnă pentru tine să fii singurul brand de parfumuri românesc acceptat să expui la Pitti Fragrance în Florența și cum crezi că această experiență a influențat afacerea ta?

În Europa, există 3 mari Târguri dedicate parfumeriei de nișă: Esxcence Milano, Pitti Fragrance Florența și TFWA Cannes.

Târgul din Florența, Pitti, este focusat exclusiv pe ceea ce înseamnă parfumerie artistică și artă.

Participarea se face pe baza unei analize a produselor, a prezentării și a conceptului brandului.

Sunt case de parfumuri care aplică an de an și încă nici după 10 ani nu au fost acceptate.

Din câte știu, sunt singurul brand românesc declarat care a fost acceptat la Pitti Fragrance 2023, iar anul acesta voi participa din nou, fiind invitat din oficiu.

Este o realizare extrem de importantă pentru că ești prezentat unor oameni importanți din domeniu, devii vizibil în industrie și în presă, iar standul tău este vizitat de proprietari de magazine care caută noi branduri pentru a le adăuga în sortimentul lor.

 

7.Care sunt principalele provocări cu care te-ai confruntat în procesul de extindere și consolidare a afacerii tale în industria parfumurilor de nișă și cum le-ai depășit?

Provocările sunt mereu prezente, indiferent de acțiunea pe care o întreprinzi.

De la alegerea unei sticle sau a unui capac, până la găsirea unui nou revânzător oficial cu care să colaborezi sau găsirea unui transportator autorizat să poată transporta parfumuri considerate “produse periculoase” datorită concentrației mari de alcool din compoziție.

Cheia este să nu renunți și să găsești cea mai bună soluție în orice situație întâlnită.

 

8.În câte magazine ai ajuns să vinzi în prezent și cum alegi locațiile pentru acestea în România?

Parfumurile Calaj sunt disponibile în România în două locații: NicheScent Arad și NicheScent București.

Având în vedere interesul limitat pentru parfumurile de nișă, am decis să ne concentrăm pe aceste două magazine specializate.

Considerăm că suntem poziționați în locurile potrivite: Arad, București și online.

În ceea ce privește partenerii din afara țării, suntem atenți la selectarea magazinelor partenere.

Optăm pentru parfumerii specializate în nișă, lux și artă.

Nu veți găsi parfumurile Calaj alături de parfumurile de designer pe aceleași rafturi.

 

9.Ce planuri ai pentru viitorul afacerii tale, având în vedere evenimentele pe care le organizezi și colaborările pe care le dezvolți, și care sunt obiectivele tale pe termen lung?

Scopul meu este să extind cât mai mult și cât mai larg.

De aceea, organizez evenimente unde invit reprezentanți ai brandurilor din țară și străinătate, încerc să prezint celor care vin că există și altceva, nu doar produsele cărora li se face reclamă agresivă.

În plus, în plan secund, îmi doresc să pot crea parfumuri și pentru alte case.

10.Ce sfaturi ai pentru cei care doresc să își înceapă propria afacere în domeniul parfumeriei de nișă sau să se implice în promovarea brandurilor românești pe plan internațional?

Deja de aproximativ 2-3 ani, am observat o expansiune puternică a acestui domeniu în România.

De la apariția unor case de parfumuri de nișă românești, deschiderea de magazine de specialitate și promovarea brandurilor noastre românești în mai multe evenimente, este îmbucurător să vedem că avem un cuvânt de spus.

În țara noastră există cel puțin 10 case de parfumuri, fiecare cu o abordare și viziune diferite, și pot spune că suntem cu toții apreciați în țară și în străinătate pentru ceea ce facem.

Așadar, dacă cineva dorește să se implice, îi încurajez să o facă, pentru că este un domeniu frumos, cu oameni frumoși.

Urmăriți Calaj Perfumes pe rețelele de socializare pentru a rămâne la curent cu cele mai recente noutăți, evenimente și lansări de produse.

Fiți parte din călătoria lor olfactive și descoperiți fascinația parfumeriei de nișă.

Facebook : CALAJ Perfume 

Instagram : calajperfume

Site : www.nichescent.ro

 

În căutarea motivației pentru o viață mai sănătoasă ?
Prev Post În căutarea motivației pentru o viață mai sănătoasă ?
Solutii pentru combaterea celulitei
Next Post Solutii pentru combaterea celulitei
Comments 2

Leave a Comment:

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *